
Mad skal ikke smides ud - det skal spises
I Fødekædens køleskab i No.17 kan du finde de lækreste overskudsvarer fra supermarkederne.
Fødekæden
Fødekæden er en frivillig forening, der holder til i No.17.
Her henter madspildsaktivister overskudsmad fra lokale supermarkeder og giver den videre til familier og mennesker i Randers Kommune, der mangler mad.
Hver måned hjælper Fødekæden flere hundrede mennesker. Foreningen har også modtaget Randers Kommunes Klimapris for deres arbejde med at redde mad fra at blive smidt ud — og få det videre til dem, der kan bruge det.
Når maden er delt ud, kan der indimellem være brød, tørvarer eller andre varer i overskud. Det bliver ofte stillet ind i Genskabet, vores byttebiks, hvor andre kan tage det med hjem.
På den måde er Fødekæden og Genskabet blevet tættere forbundet: Mad, ting og tøj får lov til at komme videre til mennesker, der kan bruge det.
Du kan følge med og støtte initiativet på Fødekædens Facebookside.